Chcesz efektywniej zarządzać procesami transportowo-logistycznymi? W TIMOCOM Marketplace znajdziesz aplikacje i interfejsy odpowiednie do swoich potrzeb.

Ładunek całokontenerowy

(pełnokontenerowy, FCL) to taki, który wypełnia cały kontener. Zazwyczaj towar pochodzi od jednego załadowcy i/lub należy do jednego klienta. Kontener jest formowany i rozformowany na koszt i ryzyko załadowcy i/lub odbiorcy. W tego typu transporcie istnieje możliwość rozmieszczenia ładunków w kontenerze w dowolny sposób, zgodny z ich właściwościami i wymogami bezpieczeństwa, co powoduje minimalizację ryzyka uszkodzenia ładunku. Transport kontenerowy odbywa się najczęściej bez konieczności przeładunku, na warunkach od-drzwi-do-drzwi lub od-portu-do-portu (bądź na zasadach dowolnej kombinacji tych warunków) zarówno na trasach bliskich, międzykontynentalnych, jak i o zasięgu globalnym. Jeśli chodzi o stopień napełnienia kontenera pod względem jego masy, nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia (nie zawsze oznacza załadowanie kontenera do jego maksymalnej nośności lub pojemności); w ramach tego nie są ponoszone opłaty celne od ciężaru ładunku. Dla ładunków pełnokontenerowych fracht kalkulowany jest za cały kontener, zatem przewóz drobnych przesyłek jako ładunków pełnokontenerowych jest nieopłacalny.

Patrz również:

  • Ładunek niecałokontenerowy

    (niepełnokontenerowy, LCL ) to ładunek drobnicowy, który nie wypełnia całej przestrzeni pojemnika (znajduje się w nim jeszcze miejsce na kolejne ładunki). Ładunek transportowany jest wspólnie z towarami innych gestorów w tzw. kontenerze zbiorczym, w którym

Zostań ekspertem w branży

Zapisz się poniżej do naszego newslettera, aby regularnie otrzymywać artykuły, które ułatwią Ci codzienną pracę i pomogą pogłębić wiedzę specjalistyczną.


Rejestracja do newslettera

Do góry