Nasza wizja:
Wierzymy w świat bez wyzwań logistycznych
Nasza misja:
czynimy logistykę inteligentną, bezpieczną i prostą
Nasza przyszłość:
Augmented Logistics
O TIMOCOM
Całe TIMOCOM łączy wspólna wizja przyszłości branży TSL. Jako eksperci w dziedzinie FreightTech wierzymy w świat bez wyzwań logistycznych. Dlatego naszą misją uczyniliśmy tworzenie inteligentnej, bezpiecznej i prostej logistyki. Dla naszych Klientów oznacza to, że swoim wyzwaniom w tym zakresie sprostają w sposób inteligentny, bezpieczny i prosty.
Brakujące rozwiązania cyfrowe są nie tylko naszym współczesnym bodźcem; były także powodem założenia firmy. W kwietniu 1997 roku spedytor Jens Thiermann poszukiwał ogólnoeuropejskiej platformy, która umożliwiałaby zawieranie zleceń transportowych. To, co znalazł, nie odpowiadało niestety ani jego wyobrażeniom, ani wymaganiom. Doszedł wtedy do wniosku, że sam stworzy takie narzędzie. W ten oto sposób powstała firma TimoCom Soft- und Hardware GmbH i rozpoczęto prace nad stworzeniem własnej giełdy ładunków i wolnych pojazdów. Projekt ten realizowano wyłącznie wieczorami i w weekendy, poza normalną pracą zawodową. Od odważnego startu do dziś TIMOCOM zyskał opinię jednego z najskuteczniejszych specjalistów średniej wielkości w dziedzinie IT i danych dla europejskiej branży logistycznej. W roku 2018 firma TimoCom Soft- und Hardware GmbH zmieniła nazwę na TIMOCOM GmbH.
Jako prekursor i partner sieci logistycznych oferujemy TIMOCOM Marketplace, w którym codziennie zgłasza się i przetwarza do 1 miliona międzynarodowych ofert ładunków i przestrzeni ładunkowych. Częścią Marketplace jest także nasza neutralna sieć obejmująca ponad 55.000 sprawdzonych firm. Neutralność jest tutaj ważną zaletą, gdyż transakcje zawierane są bezpośrednio między partnerami umowy.
Z powodu naszej specjalizacji oraz międzynarodowego charakteru w naszej głównej siedzibie w Erkrath niedaleko Düsseldorfu oraz w biurach w Polsce, Czechach i na Węgrzech pracuje dziś ponad 500 pracowników 40 narodowości. Firmą zarządzają założyciel, Jens Thiermann i jego syn, Tim Thiermann. W ten sposób na szczeblu zarządczym firmy rodzinnej łączą się wieloletnie doświadczenie i nowe perspektywy. Wspólnie mogą spojrzeć na wiele etapów, które zarówno spółka, jak i branża TSL mają za sobą i przed sobą.
TIMOCOM w liczbach
40
narodowości (pracownicy)
214.000+
monitorowanych pojazdów rocznie
55.000+
międzynarodowych klientów
4
lokalizacje
25
lat doświadczenia w IT
650+
pracownicy (łącznie)