Postępowanie z opieszałymi płatnikami
Mega Pol Trans stawia na Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM
Jeżeli termin płatności został przekroczony, a wszelkie starania o zapłatę należności nie przyniosły skutku, dostawca usług windykacyjnych może pomóc w odzyskaniu płatności. Mega Pol Trans, firma transportowa z Polski, korzysta w tym celu z usług windykacyjnych firmy TIMOCOM, której współczynnik skuteczności sięga powyżej 86 procent.
Transport zakończony, a mimo to kontrahent zalega z uregulowaniem należności?
Mega Pol Trans obsługuje wiele różnych tras praktycznie w całej Europie: jeździ na Węgry, do Niemiec, Włoch, Belgii, Holandii i Czech. Wszystko zależy od zlecenia transportowego. Tras jest wiele, klientów również, a zatem istnieje większe prawdopodobieństwo, że wystąpią opóźnienia w płatnościach.
Brak płatności może być poważnym problemem dla firm transportowych i logistycznych: Koszty prowadzenia działalności gospodarczej są wysokie, a nagromadzenie brakujących płatności może prowadzić do strat finansowych - w najgorszym przypadku do bankructwa przedsiębiorstwa.
Eliza Wyrwich pracuje w księgowości i zarazem w dziale zajmującym się zadłużeniami w firmie Mega Pol Trans w Pile. "Po zrealizowaniu usługi transportowej wychodzimy z założenia, że po dostarczeniu towaru płatność również powinna dotrzeć w ustalonym terminie, który i tak jest bardzo długi. Nie jest to jednak regułą" - mówi Wyrwich.
Wyjaśnienie otwartych roszczeń
W ramach dobrej współpracy biznesowej firma spedycyjna stawia na dialog. "W pierwszej kolejności kontaktujemy się telefonicznie i prosimy za pomocą e-mail o uregulowanie płatności. Jeśli to nie pomoże, a dług jest bezsporny, to zwracamy się do Międzynarodowego Inkaso TIMOCOM. Mamy duże doświadczenie przy współpracy z TIMOCOM, ponieważ są miesiące, w których przekazujemy tam nawet kilka zleceń inkaso".
Dla Wyrwich to kwestia czystej kalkulacji: "Jeśli kwota jest wysoka i można załatwić sprawę pozasądowo, to korzystniej jest wybrać tę możliwość. Domaganie się zobowiązania na drodze sądowej zawsze należy dokładnie rozważyć. Nie kosztuje to mało i często trwa bardzo długo. Zwłaszcza w biznesie międzynarodowym ta forma niesie ze sobą wiele trudności".
Konsekwentna pomoc przy niezapłaconych fakturach
W takiej sytuacji pomóc może Międzynarodowy Serwis Inkaso firmy TIMOCOM. Zespół Alexandra Oebela, dyrektora ds. windykacji i spraw prawnych, zapewnia wsparcie w 27 językach. Pracownicy kontaktują się z dłużnikiem i rozpatrują sprawę jako neutralna instancja. Zespół Inkaso utrzymuje bliski kontakt z wierzycielem, tak aby ten mógł bezpośrednio widzieć postępy w danej sprawie. Szybka reakcja, dostęp do dużej bazy informacji i doświadczenie Międzynarodowego Inkaso TIMOCOM pozwalają na bezzwłoczne ściągnięcie należności lub wybranie najlepszej metody postępowania, jeśli ten sposób okaże się bezskuteczny. "Cenimy ten serwis, bo jego skuteczność oscyluje w granicach 90%" - mówi Wyrwich.
"Oszczędzamy w ten sposób czas i pieniądze. Jeśli suma jest niewielka, to tym bardziej jest w naszym interesie, aby nie tworzyć dodatkowych kosztów. Międzynarodowe Inkaso TIMOCOM nie jest drogie, stanowi więc optymalny sposób na przeniesienie zarządzania należnościami. Jest to cenne wsparcie, aby zwindykować należność albo uzyskać informację na temat tego, czy w ogóle istnieje szansa na odzyskanie należnej kwoty" - mówi Wyrwich.
Jeśli i Ty chcesz skorzystać z prostego rozwiązania w zakresie uregulowania niezapłaconych faktur, Międzynarodowy Serwis Inkaso TIMOCOM jest do Twojej dyspozycji.
To może Cię zainteresować:
7 najczęściej zadawanych pytań dotyczących inkaso w branży logistycznej
Krótkie wyjaśnienie Twoich praw i obowiązków w przypadku opóźnień w płatnościach