22.11.2019

Barometr transportowy TIMOCOM: Niemiecki przemysł transportowy w trzecim kwartale 2019 r. realizuje mniej zleceń niż w roku ubiegłym

Tendencja spadkowa jednak się zatrzymała – rynek kształtuje się na poziomie 94 procent w stosunku do ubiegłego roku

(2)

Erkrath, 22.11.2019 – W trzecim kwartale 2019 roku niemieckie przedsiębiorstwa transportowe zrealizowały mniej transakcji niż w roku ubiegłym. W okresie od lipca do września transport pojazdami ciężarowymi na terenie Niemiec zmalał o 12 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Jednak wynikająca z pogorszenia koniunktury gospodarczej tendencja spadkowa popytu na usługi transportowe, którą odnotowywano w pierwszej połowie roku w pierwszym w Europie Systemie Smart Logistics, zatrzymała się. TIMOCOM, specjalista w dziedzinie IT, przedstawiła to w swojej analizie dotyczącej trzeciego kwartału 2019 r. w odniesieniu do barometru transportowego.

Tendencja spadkowa z pierwszej połowy 2019 r. zatrzymała się, a sytuacja związana z zamówieniami uległa stabilizacji. „Rynek kształtuje się obecnie na poziomie 94 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym”, mówi Tilman Fecke, analityk biznesowy TIMOCOM.

„W porównaniu z ubiegłym rokiem, mamy do czynienia z mniejszym popytem na usługi transportowe w Niemczech”, komentuje Tilman Fecke, analityk biznesowy firmy TIMOCOM. Jednak liczba wszystkich ofert frachtów na rynku, składanych na giełdzie transportowej od stycznia 2019 r., ustabilizowała się w ciągu tego roku. „Rynek kształtuje się obecnie na poziomie 94 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym”, podsumowuje Fecke.
Nieurodzaj spowodowany obfitymi opadami deszczu w Hiszpanii, rosnące zapasy magazynowe spowodowane niepewnością związaną z brexitem w Wielkiej Brytanii
Obraz różni się w zależności od tego, na który kraj UE spojrzymy: silne deszcze w ciągu ostatnich kilku tygodni w regionie Morza Śródziemnego i we wschodniej Andaluzji doprowadziły do ogromnych strat w zbiorach owoców i warzyw, które odbiły się na eksporcie z tego regionu realizowanym za pomocą pojazdów ciężarowych. „Znaczący wzrost eksportu, który hiszpańscy rolnicy notowali jeszcze w pierwszych dwóch kwartałach tego roku, uległ spowolnieniu”, zauważa Fecke. „Do tego dochodzi blokada polityczna w Hiszpanii, która wciąż pozostaje bez rządu. Ta wszechogarniająca niepewność działa blokująco również na eksport”. W rezultacie na rynku brakuje pojazdów wracających do Europy Południowej. „Dlatego też, w porównaniu z trzecim kwartałem 2018 r., obserwujemy wzrost ilości ofert ładunków o 14% na relacjach do Hiszpanii i 12% do Portugalii.”, kontynuuje Fecke.
Odnośnie sytuacji w Wielkiej Brytanii, barometr transportowy TIMOCOM odzwierciedla wielką niepewność panującą w europejskiej gospodarce, wywołaną dyskusją dotyczącą brexitu. Podczas gdy liczba ofert ładunków z krajów UE do Wielkiej Brytanii spadła o 56 procent w pierwszych dwóch kwartałach tego roku, obecnie znowu obserwujemy wzmożony ruch transportowy w kierunku Wyspy. Fecke: „W trzecim kwartale znowu obserwujemy uzupełnianie zapasów magazynowych, co świadczy o tym, że firmy posiadające przedstawicielstwa w Wielkiej Brytanii przygotowują się właśnie na nadchodzące miesiące.”
10-lecie Barometru Transportowego TIMOCOM
Za pomocą barometru transportowego firma TIMOCOM od 2009 r. analizuje zmiany w zakresie podaży i popytu usług transportowych w zintegrowanych z Systemem Smart Logistics aplikacjach Smart App Frachty i Przestrzenie ładunkowe. Ponad 130.000 użytkowników generuje każdego dnia do 750.000 międzynarodowych ofert frachtów i powierzchni ładunkowych. System pomaga ponad 43.000 klientów TIMOCOM osiągnąć cele logistyczne w inteligentny, bezpieczny i prosty sposób.

Pobierz informację prasową
Do góry