Poradnik załadowcy 13.12.2024
4

W jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia branżę logistyczną? Wywiad na temat TIMOCOM AI

Wywiad z managerem produktu Davidem Moogiem na temat TIMOCOM AI

David Moog TIMOCOM

David Moog, Product Manager w TIMOCOM, wprowadza innowacyjne rozwiązania do logistyki transportu i dzieli się w wywiadzie na blogu, w jaki sposób TIMOCOM AI zwiększa wydajność.

Sztuczna inteligencja (AI) stała się integralną częścią naszego życia prywatnego i zawodowego, niezależnie od tego, czy chodzi o ekspres do kawy, który zaczyna działać na dźwięk budzika, spersonalizowaną playlistę czy obliczenie czasu przybycia następnej dostawy. I dobrze! AI może zautomatyzować rutynowe czynności i zoptymalizować procesy logistyczne w całym łańcuchu dostaw. W Logistyce 4.0  w szczególności, spedytorzy, przewoźnicy i samozatrudnieni kierowcy muszą szybko reagować i przetwarzać duże ilości danych. Sztuczna inteligencja przychodzi tutaj z pomocą.

Aktualnym tego przykładem jest TIMOCOM AI. David Moog, Product Manager w TIMOCOM przedstawia, w jaki sposób sztuczna inteligencja rewolucjonizuje wystawianie ofert ładunków na Giełdzie Transportowej i podnosi efektywność pracy w branży logistycznej. 

Dowiedz się więcej o wpływie sztucznej inteligencji na cyfrową transformację logistyki w wywiadzie na naszym blogu.

Korzyści z TIMOCOM AI dla doświadczonych użytkowników i początkujących logistyków


TIMOCOM zapoczątkował nową erę w zarządzaniu ładunkami, wprowadzając TIMOCOM AI. Co potrafi ta nowa usługa i jak działa?

Pierwszą zaimplementowaną funkcją jest obsługiwane przez sztuczną inteligencję wprowadzanie ładunków. Dzięki niej użytkownicy mogą publikować oferty frachtów  szybciej i efektywniej. Po kliknięciu przycisku „Generuj” w formularzu oferty frachtu pojawia się okno dialogowe. Informacje o ładunku można następnie skopiować i wkleić, przeciągnąć i upuścić lub przesłać w formie pliku.

Użytkownicy kopiują tekst, na przykład z wiadomości e-mail, którą otrzymali w związku ze zleceniem lub robią z niego zrzut ekranu i przesyłają go. Mogą też skopiować i wkleić odpowiednie informacje z arkusza kalkulacyjnego Excel. 

Sztuczna inteligencja odczytuje dane z dokumentów PDF, zrzutów ekranu lub wiadomości e-mail - i automatycznie tworzy ofertę frachtu na podstawie tych informacji. Użytkownik ponownie sprawdza całość, aby upewnić się, że wszystko pasuje i klika „Opublikuj”. Innymi słowy, TIMOCOM AI znacznie zmniejsza wysiłek manualny. Oferty ładunków można wystawiać w mniej niż 20 sekund. Oznacza to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu.
 

 

Czy oprócz oszczędności czasu TIMOCOM AI ma inne zalety? 

Zdecydowanie. Najważniejsze 4 korzyści poza oszczędnością czasu w pigułce:

  1. Lepsza jakość danych. Informacje, których ewentualnie brakuje, są logicznie wyprowadzane z istniejących danych. Na przykład: jeśli użytkownik wprowadzi 10 palet, sztuczna inteligencja wie, że daje to 4 metry ładunkowe. Ponadto określa również prawidłowy typ nadwozia, dodaje charakterystykę pojazdu pasującą do ładunku itp.
     
  2. To z kolei prowadzi do kolejnej ważnej korzyści: TIMOCOM AI pomaga użytkownikom, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia w branży logistycznej, w prawidłowym wypełnianiu ofert. Biorąc pod uwagę niedobór personelu w tej branży, jest to kolejny ważny krok naprzód. 
     
  3. Oferty są bardziej kompletne, wolne od błędów i tym samym po prostu lepsze, a zleceniobiorcy dokładnie wiedzą, czego mogą się spodziewać. Zmniejsza się ilość dodatkowych zapytań do zlecenia, dzięki czemu transakcja może być zawierana szybciej. 
     
  4. Pokonujemy również ewentualne bariery językowe dzięki zintegrowanej funkcji tłumaczeń . Sztuczna inteligencja zna treści we wszystkich językach Marketplace i może je przetłumaczyć na język ustawiony przez użytkownika. 


Efektywne tworzenie wielu ofert frachtów z TIMOCOM AI


Co się dzieje w przypadku, jeśli ktoś chce utworzyć kilka ofert jednocześnie?

To również jest możliwe. Ta opcja jednak działa póki co w wersji beta. W obszarze wprowadzania frachtów znajduje się link prowadzący do najczęściej zadawanych pytań (FAQs). Tam jest dokładnie opisane, jak działa równoczesne publikowanie wielu ofert. Pobiera się wtyczkę z przeglądarki Chrome , następnie kopiuje się dane transportowe kilku ofert frachtów jednocześnie (np. jako zrzut ekranu tabeli) a następnie klika pomarańczowy przycisk „Generuj Beta”. Oferty zostaną załadowane i opublikowane. Gotowe!

 

A tu jeszcze raz wyjaśniamy krok po kroku, jak działają zbiorowe publikacje ofert z AI: 

Opinie użytkowników testowych na temat nowej funkcji

 

Czy użytkownicy mogli wcześniej przetestować TIMOCOM AI? I jakie były ich reakcje?

Opinie użytkowników, którzy przetestowali tę funkcję z wyprzedzeniem, były ogólnie pozytywne. Bez wyjątku wszyscy ankietowani użytkownicy testowi, tj. 100%, ankietowanych deklarowało, że może sobie wyobrazić regularne korzystanie z TIMOCOM AI po jego wprowadzeniu. 93% zgodziło się, że TIMOCOM AI znacznie przyspiesza przydzielanie ładunków. 86% było przekonanych, że TIMOCOM AI pomaga uniknąć błędów. 

Prognozy na przyszłość: Dalszy rozwój logistyki wspieranej przez sztuczną inteligencję
 

Jakie są następne kroki w kierunku wspierania logistyki przez sztuczną inteligencję?

Chcemy nadal ułatwiać codzienną pracę naszych użytkowników. W tym celu będziemy integrować AI z innymi usługami TIMOCOM Road Freight Marketplace.

 

 

Kim jest David Moog?

David Moog to Product Manager w TIMOCOM odpowiedzialny za rozwój innowacyjnych rozwiązań w logistyce transportu. Dzięki podwójnemu tytułowi licencjata w dziedzinie administracji biznesowej i cennemu doświadczeniu w DHL Freight, wnosi ze sobą rozległą wiedzę. David pracuje w TIMOCOM od 2016 r., a od 2019 r. jest odpowiedzialny za kilka usług i interfejsów.

Znany ze swoich angażujących prezentacji, David lubi dzielić się swoimi spostrzeżeniami i aktywnie angażuje się w relacje z klientami. Jego ciekawość i dialog z partnerami napędzają go do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i ulepszeń.

 

Jak sztuczna inteligencja wspiera prawdziwe relacje w branży TSL?

Sztuczna inteligencja w logistyce – z jakich rozwiązań warto korzystać?

 

 

Olga Polasik-Rüffer

Senior Marketing Communications Manager

Pop-up image
Chcesz mieć aktualne artykuły z branży TSL w zasięgu ręki?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco
z wiadomościami ze świata transportu i logistyki!

Do góry