W jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia branżę logistyczną? Wywiad na temat TIMOCOM AI
Wywiad z managerem produktu Davidem Moogiem na temat TIMOCOM AI
Sztuczna inteligencja (AI) stała się integralną częścią naszego życia prywatnego i zawodowego, niezależnie od tego, czy chodzi o ekspres do kawy, który zaczyna działać na dźwięk budzika, spersonalizowaną playlistę czy obliczenie czasu przybycia następnej dostawy. I dobrze! AI może zautomatyzować rutynowe czynności i zoptymalizować procesy logistyczne w całym łańcuchu dostaw. W Logistyce 4.0 w szczególności, spedytorzy, przewoźnicy i samozatrudnieni kierowcy muszą szybko reagować i przetwarzać duże ilości danych. Sztuczna inteligencja przychodzi tutaj z pomocą.
Aktualnym tego przykładem jest TIMOCOM AI. David Moog, Product Manager w TIMOCOM przedstawia, w jaki sposób sztuczna inteligencja rewolucjonizuje wystawianie ofert ładunków na Giełdzie Transportowej i podnosi efektywność pracy w branży logistycznej.
Dowiedz się więcej o wpływie sztucznej inteligencji na cyfrową transformację logistyki w wywiadzie na naszym blogu.
Korzyści z TIMOCOM AI dla doświadczonych użytkowników i początkujących logistyków
TIMOCOM zapoczątkował nową erę w zarządzaniu ładunkami, wprowadzając TIMOCOM AI. Co potrafi ta nowa usługa i jak działa?
Pierwszą zaimplementowaną funkcją jest obsługiwane przez sztuczną inteligencję wprowadzanie ładunków. Dzięki niej użytkownicy mogą publikować oferty frachtów szybciej i efektywniej. Po kliknięciu przycisku „Generuj” w formularzu oferty frachtu pojawia się okno dialogowe. Informacje o ładunku można następnie skopiować i wkleić, przeciągnąć i upuścić lub przesłać w formie pliku.
Użytkownicy kopiują tekst, na przykład z wiadomości e-mail, którą otrzymali w związku ze zleceniem lub robią z niego zrzut ekranu i przesyłają go. Mogą też skopiować i wkleić odpowiednie informacje z arkusza kalkulacyjnego Excel.
Sztuczna inteligencja odczytuje dane z dokumentów PDF, zrzutów ekranu lub wiadomości e-mail - i automatycznie tworzy ofertę frachtu na podstawie tych informacji. Użytkownik ponownie sprawdza całość, aby upewnić się, że wszystko pasuje i klika „Opublikuj”. Innymi słowy, TIMOCOM AI znacznie zmniejsza wysiłek manualny. Oferty ładunków można wystawiać w mniej niż 20 sekund. Oznacza to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu.
Czy oprócz oszczędności czasu TIMOCOM AI ma inne zalety?
Zdecydowanie. Najważniejsze 4 korzyści poza oszczędnością czasu w pigułce:
- Lepsza jakość danych. Informacje, których ewentualnie brakuje, są logicznie wyprowadzane z istniejących danych. Na przykład: jeśli użytkownik wprowadzi 10 palet, sztuczna inteligencja wie, że daje to 4 metry ładunkowe. Ponadto określa również prawidłowy typ nadwozia, dodaje charakterystykę pojazdu pasującą do ładunku itp.
- To z kolei prowadzi do kolejnej ważnej korzyści: TIMOCOM AI pomaga użytkownikom, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia w branży logistycznej, w prawidłowym wypełnianiu ofert. Biorąc pod uwagę niedobór personelu w tej branży, jest to kolejny ważny krok naprzód.
- Oferty są bardziej kompletne, wolne od błędów i tym samym po prostu lepsze, a zleceniobiorcy dokładnie wiedzą, czego mogą się spodziewać. Zmniejsza się ilość dodatkowych zapytań do zlecenia, dzięki czemu transakcja może być zawierana szybciej.
- Pokonujemy również ewentualne bariery językowe dzięki zintegrowanej funkcji tłumaczeń . Sztuczna inteligencja zna treści we wszystkich językach Marketplace i może je przetłumaczyć na język ustawiony przez użytkownika.
Efektywne tworzenie wielu ofert frachtów z TIMOCOM AI
Co się dzieje w przypadku, jeśli ktoś chce utworzyć kilka ofert jednocześnie?
To również jest możliwe. Ta opcja jednak działa póki co w wersji beta. W obszarze wprowadzania frachtów znajduje się link prowadzący do najczęściej zadawanych pytań (FAQs). Tam jest dokładnie opisane, jak działa równoczesne publikowanie wielu ofert. Pobiera się wtyczkę z przeglądarki Chrome , następnie kopiuje się dane transportowe kilku ofert frachtów jednocześnie (np. jako zrzut ekranu tabeli) a następnie klika pomarańczowy przycisk „Generuj Beta”. Oferty zostaną załadowane i opublikowane. Gotowe!
A tu jeszcze raz wyjaśniamy krok po kroku, jak działają zbiorowe publikacje ofert z AI:
Opinie użytkowników testowych na temat nowej funkcji
Czy użytkownicy mogli wcześniej przetestować TIMOCOM AI? I jakie były ich reakcje?
Opinie użytkowników, którzy przetestowali tę funkcję z wyprzedzeniem, były ogólnie pozytywne. Bez wyjątku wszyscy ankietowani użytkownicy testowi, tj. 100%, ankietowanych deklarowało, że może sobie wyobrazić regularne korzystanie z TIMOCOM AI po jego wprowadzeniu. 93% zgodziło się, że TIMOCOM AI znacznie przyspiesza przydzielanie ładunków. 86% było przekonanych, że TIMOCOM AI pomaga uniknąć błędów.
Prognozy na przyszłość: Dalszy rozwój logistyki wspieranej przez sztuczną inteligencję
Jakie są następne kroki w kierunku wspierania logistyki przez sztuczną inteligencję?
Chcemy nadal ułatwiać codzienną pracę naszych użytkowników. W tym celu będziemy integrować AI z innymi usługami TIMOCOM Road Freight Marketplace.
Kim jest David Moog?
David Moog to Product Manager w TIMOCOM odpowiedzialny za rozwój innowacyjnych rozwiązań w logistyce transportu. Dzięki podwójnemu tytułowi licencjata w dziedzinie administracji biznesowej i cennemu doświadczeniu w DHL Freight, wnosi ze sobą rozległą wiedzę. David pracuje w TIMOCOM od 2016 r., a od 2019 r. jest odpowiedzialny za kilka usług i interfejsów.
Znany ze swoich angażujących prezentacji, David lubi dzielić się swoimi spostrzeżeniami i aktywnie angażuje się w relacje z klientami. Jego ciekawość i dialog z partnerami napędzają go do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i ulepszeń.
Jak sztuczna inteligencja wspiera prawdziwe relacje w branży TSL?
Sztuczna inteligencja w logistyce – z jakich rozwiązań warto korzystać?
Olga Polasik-Rüffer
Senior Marketing Communications Manager