05.07.2014

Adar: " ...wymierne korzyści z wprowadzania nowinek technicznych"

Wywiad miesiąca z Panem Krzysztofem Nowosielskim, Managerem Spedycji w firmie Adar sp. z o.o.


1. Spółka ADAR może pochwalić się ponad 30-letnim stażem na rynku usług spedycyjnych. Jak Pana zdaniem możliwości współczesnej technologii wpływają na pracę spedytora?
Sądzę, że trudno znaleźć jakąkolwiek firmę transportową, która nie korzysta z nowych technologii. Niewątpliwie wpływają one znacząco na system organizacji pracy, oszczędności czy też zwiększenie przychodów. W przypadku spedycji ADAR na każdym etapie naszej pracy i w każdej komórce firmy stosujemy nowe technologie. Począwszy od tak banalnych spraw, jak kontakt z kierowcami poprzez bramkę SMS, stosowanie nawigacji GPS  w autach, skomputeryzowany system obsługi zleceń transportowych, a skończywszy na tak zaawansowanych systemach jak TC eMap®. Wszystkie te elementy pozwalają nam skrócić czas usługi, obniżyć jej koszty – co oczywiście przekłada się na zwiększenie zysku naszego przedsiębiorstwa oraz podniesienie konkurencyjności względem innych firm na rynku. To wszystko sprawia, że na każdym etapie pracy Działu Spedycji, ale też innych działów w firmie, mamy wymierne korzyści z wprowadzania nowinek technicznych.


2. Które elementy programu TC eMap® zwróciły Pana szczególną uwagę?
Jest kilka głównych przyczyn, z powodu których chętnie korzystamy z TC eMap®. Jedną z głównych jest oczywiście wyjście do klienta z jeszcze jednym elementem naszej oferty, który pozwala nam wyróżnić się na tle konkurencji. Możliwość stałego śledzenia realizowanego przez nas transportu jest bardzo pomocnym narzędziem dla naszych kontrahentów. Z kolei kompatybilność różnych systemów GPS z TC eMap® znacząco ułatwia kontrolę nad flotą pojazdów w dyspozycji. Dla nas świetnym rozwiązaniem jest możliwość jednoczesnego podglądu kilkusetpojazdowej floty, pomimo faktu, że nasi przewoźnicy stosują różne systemy telematyczne. Poza tym wszystkim znacząco wzrosła u nas liczba zapytań od firm przewożących ładunki o podwyższonej wartości. Nie do przecenienia jest oczywiście zmiana nastawienia klientów, którzy zyskali dodatkowe narzędzie, pozwalające im kontrolować na bieżąco realizowane przez nas frachty.   


3. Czy w sposobie zarządzania pojawiły się zmiany, kiedy rozpoczęliście Państwo korzystanie z TC eMap®?
Dzięki TC eMap® znaleźliśmy nowe trasy przerzutowe oraz odciążyliśmy nasz Dział Koordynacji, który do tej pory poświęcał sporo czasu na kontakt z klientami i podawanie aktualnej pozycji auta. Teraz klienci dokonują tego samodzielnie, a my zaoszczędziliśmy przede wszystkim na zatrudnieniu nowych pracowników. Pomimo rozwoju naszej floty, wciąż pracujemy w tym samym składzie, gdyż zmalała ilość pracy przy obsłudze aut.

Dziękuję za rozmowę.

Pobierz informację prasową
Do góry