Trójstronna współpraca: kooperacja w zakresie wdrażania inteligentnych interfejsów
TIMOCOM i translogica wspierają Quehenberger Logistics w automatyzacji procesów transportowych
Jednym z tych klientów jest firma Quehenberger Logistics GmbH, która do obsługi wewnętrznych procesów logistycznych wykorzystuje system zarządzania dokumentami transportowym (TDMS) translogica firmy TRANSLOGICA GmbH i już teraz może pochwalić się wieloletnią współpracą w tej dziedzinie. Przy obsłudze ogólnoeuropejskiego rynku Quehenberger ufa TIMOCOM, także rodzinnej firmie, która jest prekursorem innowacji w logistyce. TIMOCOM Quehenberger Logistics koncentruje się na efektywnym i zyskownym wykorzystaniu 250 własnych pojazdów i 520.000 m² powierzchni magazynowych, dążąc, aby było to realizowane w ramach oszczędnych, zautomatyzowanych i przejrzystych procesów.
Quehenberger Logistics GmbH
Skuteczna cyfryzacja procesów transportowych dzięki interfejsom
"Współpraca z TIMOCOM ma dla nas ogromne znaczenie"- mówi Christian Fürstaller, CEO & Managing Partner firmy Quehenberger Freight GmbH. "Nasze przedsiębiorstwa łączy stwierdzenie, że jesteśmy pionierami w cyfryzacji. To utwierdziło nas w przekonaniu, że interfejsy firmy TIMOCOM to dobry wybór".
Steven van Cauteren, TIMOCOM Head of Key Account & Partner Management, dodaje: "Nasz klient chciałby być najlepszą średniej wielkości firmą logistyczną w Europie Środkowej i Wschodniej. TIMOCOM pragnie stworzyć świat bez wyzwań logistycznych. Nasze ekspertyzy i rozwiązania w postaci trzech interfejsów (API) sprawiają, że obie wizje stają się nieco bardziej realne."
Codzienne trudności powstałe w wyniku równoległego korzystania z kilku systemów Quehenberger Logistics pokonuje, wykorzystując wszystkie trzy interfejsy jednocześnie.
Zamieszczanie i przydzielanie zleceń: usprawnione, zdigitalizowane, prawnie wiążące
Implementacja interfejsu (API) Giełda transportowa w translogica umożliwia firmie Quehenberger przenoszenie ofert frachtów i przestrzeni ładunkowych jednym kliknięciem z TDMS do Systemu Smart Logistics. Efekt? Brak konieczności powielania wpisów, a co za tym idzie unikanie błędów przy przenoszeniu danych, obniżenie kosztów, wzrost wydajności pracy i więcej czasu. Zasięg wzrasta od razu do ponad 45.000 potencjalnych partnerów biznesowych.
"Otwarte podejście obu partnerów zaowocowało doskonałą symbiozą, która przyniosła już doskonałe rezultaty w krótkich odstępach czasu" - opisuje współpracę Hansjörg Haller, prezes zarządu TRANSLOGICA GmbH. "Współpraca z TIMOCOM i translogica daje użytkownikowi interfejs z intuicyjną obsługą. Użyteczność można najlepiej porównać do portalu turystycznego à la trivago, ponieważ do zawarcia prawnie wiążącej umowy wystarczy zaledwie kilka kliknięć".
Interfejsy kluczem do automatyzacji
Do tej pory stałym punktem był czasochłonny maraton e-mailowy pomiędzy Quehenberger Logistics jako klientem a odpowiednim kontrahentem. Teraz interfejs Zlecenia transportowe, który jest również zintegrowany w translogice, zajmuje się wysyłką zlecenia. W pełni cyfrowo i prawnie wiążąco dokonuje on także wysyłki wymaganych przez obie strony dokumentów, np. do przewozu towarów niebezpiecznych, a także umożliwia bezpośrednie przyjęcie zlecenia. Interfejs automatycznie dokumentuje wszystkie zmiany statusu w Systemie. Ponadto archiwizuje on również ważne dane.
Quehenberger Logistics robi w tym względzie ważny krok w kierunku swoich kontrahentów: wcześniej dane z załączników e-mailowych musiały być ręcznie przekazywane przez kontrahentów do odpowiednich TMS-ów. Dzięki automatyzacji przy pomocy interfejsów nie jest to już konieczne, a Quehenberger Logistics znacznie odciąża wewnętrzne procesy partnerów biznesowych.
"Szczególnie w zakresie wydajności zastosowanie Systemu przyniosło nam wiele ulepszeń. Dzięki interfejsowi (API) Zlecenia transportowe możliwe jest teraz przydzielanie zleceń bez przełączania się pomiędzy systemami. Inteligentna integracja w translogica umożliwia to za pomocą zaledwie kilku kliknięć" - mówi z entuzjazmem Christian Fürstaller - "Sami korzystamy z tej zalety również w roli wykonawcy."
Prosto do podwykonawcy: Real-Time-Visibility w łańcuchu transportowym
Gdzie znajduje się towar? Kiedy zostanie dostarczony? Dla Quehenberger Logistics i jej partnerów kontraktowych są to dwa najważniejsze pytania podczas realizacji transportów. W tej kwestii rozwiązaniem jest interfejs (API) Tracking. Przesyła on zleceniodawcy aktualne dane GPS udostępnionego do trackingu pojazdu w czasie rzeczywistym.
"Quehenberger Logistics chciałby również przekazać dane trackingowe swoim podwykonawcom, by zapewnić jak największą transparentność transportu" - mówi Steven van Cauteren.
W praktyce klient nie tylko otrzymuje dane GPS pojazdu udostępnionego do trackingu w swoim TMS, ale może je także dalej udostępniać. Z tego powodu TIMOCOM zaleca udostępnianie możliwości monitorowania pozycji pojazdu partnerom biznesowym, ponieważ w znacznym stopniu przyczynia się to do budowania wzajemnego zaufania. Ponadto, jako specjalista w zakresie IT, TIMOCOM pełni tu również funkcję dostawcy danych pochodzących od 265 popularnych dostawców usług telematycznych. Są one wyświetlane użytkownikom na dotychczasowej, znanej im platformie. Ponadto w oprogramowaniu do planowania użytkownicy mogą również porównać dane GPS dostarczone przez firmę translogica z ustalonym czasem dostawy. Następnym krokiem jest możliwość wykorzystania tego oprogramowania do określania ETA. To duża zaleta, jeśli chodzi o bezpieczeństwo planowania.
Wniosek: trzy interfejsy, płynny proces transportowy
TIMOCOM, translogica i Quehenberger Logistics są zgodni, że Digitalizacja i logistyka są nierozerwalne i daleko im do wyczerpania swoich możliwości.
"Jeśli korzystanie z naszych interfejsów jak Giełda transportowa, Zlecenia transportowe i Tracking już teraz gwarantuje, że proces transportowy przebiega płynnie i nie zatrzymuje się w kluczowych momentach, branża może oczekiwać znacznie więcej" - przewiduje Van Cauteren. Pandemia koronawirusa w 2020 roku pokazała, jaki potencjał dla branży logistycznej mają digitalizacja i automatyzacja. TIMOCOM będzie nadal odgrywał wiodącą rolę w cyfryzacji logistyki i wspierał swoich klientów jako pionier i partner za pomocą Systemu Smart Logistics, jak również za pomocą licznych rozszerzeń, np. w postaci interfejsów.