TIMOCOM 03.01.2024
4

Myśl globalnie, reaguj szybko: w ten sposób firma Weerts-Gruppe pozostaje na szczycie

Weerts Supply Chain

Fabrice Maréchal i François Gerardy z firmy Weerts Supply Chain obok plakatu z logo WSC i i deklaracją wizji Smart. Logistics. Delivered.

Jak to często bywa w branży transportowej, firma Weerts Gruppe rozpoczynała swoją działalność tylko z 1 pojazdem ciężarowym, by obsługiwać lokalny rynek produktów rolnych. Prawie sto lat później Walonowie współpracują z największymi markami. W jaki sposób ta firma pomimo kryzysu i nieustannych wyzwań odniosła taki sukces? Na przykład dzięki cyfrowemu know-how . Fabrice Maréchal, Key Account Manager w dziale transportu i logistyki, podkreśla znaczenie TIMOCOM jako jednego z ważniejszych narzędzi w w tym procesie. Umożliwi to firmie osiągnięcie ambitnych celów na 2023 rok - pomimo rosnących cen i kosztów.

Firma transportowa ze społeczną odpowiedzialnością i technicznym know-how.


Belgijska firma Weerts-Gruppe łączy tradycyjne wartości z najnowszymi technologiami know-how, by sprostać wyzwaniom logistycznym. Zatrudniająca 400 pracowników firma jest również odpowiedzialna społecznie, na przykład poprzez stosowanie paneli słonecznych i elektrycznych ciężarówek oraz tworzenie wielokulturowego środowiska pracy, w którym mile widziani są również doświadczeni pracownicy w wieku powyżej 50 lat. Od początku w lokalnej branży transportowej Grupa Weerts rozszerzyła swoje usługi najpierw na kraje Beneluksu, a następnie na Europę Wschodnią. 

 

Czy chciałbyś być elastyczny przez cały czas, rozwijać swoją działalność i znajdować nowych partnerów transportowych i klientów? Przetestuj TIMOCOM Marketplace bezpłatnie do 4 tygodni bez zobowiązań i korzystaj z nawet miliona ofert frachtów i ładunków każdego dnia.


Ważne czynniki sukcesu w logistyce: szybkość, jasna komunikacja, osobiste relacje

Kiedy Fabrice Maréchal, obecny Key Account Manager w Weerts, podjął swoją pierwszą pracę w logistyce w 1996 roku, branża przechodziła metamorfozę. Europejskie granice zostały otwarte. Codziennością w pracy było korzystanie z drukarek i faksów. Fabrice pochodzi z tak zwanego Euregio, jednego regionu z wieloma firmami logistycznymi. Wejście w ten sektor było więc dla niego czymś naturalnym. "Dorastanie w trzech kulturach blisko granicy oznacza prawdopodobieństwo, że w każdej rodzinie jest logistyk" - mówi Fabrice o swoim domu. W odpowiedzi na pytanie o najważniejsze czynniki sukcesu w logistyce, Fabrice wymienia szybkość, jasną komunikację i budowanie osobistych relacji. Jego zdaniem niezawodność i partnerstwo mają kluczowe znaczenie dla sukcesu.

Ambitne cele korporacyjne na 2023 r. i wyzwania na drodze do ich osiągnięcia

W jaki sposób firma Weerts realizuje dalekosiężne plany pomimo wielu wyzwań?

Grupa Weerts na 2023 ma ambitne plany. Jednym z nich jest zakup 20 nowych pojazdów ciężarowych oraz chłodni, by zwiększyć aktywność na rynku transportowym. Ponadto, by zwiększyć wykorzystanie chłodni, firma utworzyła w Charleroi nowe magazyny dla artykułów spożywczych takich jak czekolada, mleko i owoce. Branża logistyczna w 2023 roku także mierzy się ze szczególnymi wyzwaniami. Rosnące koszty produkcji, zwłaszcza w przypadku surowców takich jak ziemniaki, stanowią poważną trudność. Ponadto branża ma nadzieję na obniżenie kosztów energii, ponieważ magazynowanie towarów przy ekstremalnych temperaturach wymaga dużo prądu. Fabrice widzi promyk nadziei w fakcie, że ceny oleju napędowego już spadły.

Największy sukces przynosi jednak sieć logistyczna i szybki czas reakcji, a to wszystko dzięki nowej funkcji

Ponadto Weerts nadal stawia na TIMOCOM jako na ważne narzędzie służące firmie do osiągania celów. Nie pierwszy już raz Marketplace przyczynił się do osiągnięcia dużego kamienia milowego w rozwoju przedsiębiorstwa. Key Account Manager wspomina duży projekt dotyczący pojazdu ze skrzynią otwartą w Straubingu w Niemczech, przy którym TIMOCOM umożliwił znalezienie partnera i zbudowanie korzystnej współpracy.

"Bez TIMOCOM prawdopodobnie ograniczylibyśmy się do współpracy z naszymi obecnymi partnerami i nie bylibyśmy w stanie się rozwijać" - Fabrice Maréchal, Key Account Manager w Weerts.

Jedna z funkcji TIMOCOM, którą szczególnie warto podkreślić, to możliwość podawania propozycji cenowych. Zdecydowanie ułatwia ona sprzedaż ładunków i znacznie przyspiesza komunikację. Fabrice zauważa, że szybki czas reakcji jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu

"By działać efektywnie w logistyce, należy się szybko i jasno komunikować. Do tego celu TIMOCOM jest dużym wsparciem."

 Zostań klientem TIMOCOM i wykorzystaj swój potencjał sukcesu z jednym z największych cyfrowych Marketplace dla drogowego transportu towarów w Europie.


Plan na sukces - krok po kroku

Grupa Weerts to inspirujący przykład firmy rodzinnej, która z powodzeniem rozwinęła się dzięki odpowiedzialności społecznej, technicznemu know-how i silnej obecności w europejskim sektorze logistycznym. Pozostaje wierna swoim wartościom, dopasowuje się do wyzwań i stawia na partnerstwo w logistyce, aby sprostać rosnącym wymaganiom łańcucha dostaw. Do rozbudowy i zarządzania siecią Wallonowie wykorzystują TIMOCOM Marketplace, który umożliwia min szybką i jasną komunikację - i w ten sposób pozwala pozytywnie się wyróżnić.

 

Jesteś klientem TIMOCOM i chcesz podzielić się z innymi historią sukcesu Twojej firmy? Skontaktuj się z nami!

Olga Polasik-Rüffer

Senior Marketing Communications Manager

Pop-up image
Chcesz mieć aktualne artykuły z branży TSL w zasięgu ręki?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco
z wiadomościami ze świata transportu i logistyki!

Do góry