Egzekwowanie należności: co zrobić, gdy klient nie płaci?
Egzekwowanie należności: co zrobić, gdy klient nie płaci?
Zanim zdecydujesz się na długotrwałą i często kosztowną drogę sądową, możesz wypróbować inne sposoby, by odzyskać zaległe należności.
Trzy wskazówki dotyczące zarządzania należnościami
1. Wystaw fakturę
To oczywisty, ale bardzo ważny krok. Im szybciej wystawisz fakturę i wyślesz ją klientowi, tym wcześniej możesz spodziewać się przelewu. Dokładnie określ datę, do której należy opłacić fakturę. Dzięki temu sytuacja będzie jasna dla wszystkich stron i klient będzie wiedział, kiedy musi dokonać płatności.
2. Skontaktuj się z kontrahentem
Jeśli przelew nie nastąpił w ustalonym terminie, warto natychmiast przystąpić do działania. Zakładamy, że kontrahent nie dopuścił do zaległości celowo, w związku z tym należy dążyć do komunikacji z partnerem biznesowym. Możesz porozmawiać z klientem lub wysłać mu wezwanie do zapłaty. Sformułuj je w przejrzysty i rzeczowy sposób, podając:
rodzaj wykonanej usługi, datę wystawienia faktury i jej numer,
kwotę faktury,
dokładną datę płatności,
konsekwencje grożące w razie braku zapłaty
3. Złóż zlecenie firmie windykacyjnej
Jeśli ani rozmowa z klientem ani wezwanie do zapłaty nie przyniosą efektu – nie poddawaj się. Zanim udasz się do prawnika i w konsekwencji złożysz pozew sądowy, możesz skorzystać z usług firmy windykacyjnej, która pomoże Ci odzyskać w pozasądowym odzyskaniu należności. Dla wszystkich Użytkowników Systemu Smart Logistics, którzy znaleźli się w potrzebie, na terenie Europy dostępna jest międzynarodowa usługa inkaso TIMOCOM. Zlecenie inkasa możesz złożyć wygodnie przez internet. Twoich roszczeń będą dochodzili w 27 językach ich rodzimi użytkownicy, występujący w roli bezstronnych mediatorów. Zespół inkaso firmy TIMOCOM może poszczycić się ponad 86 % skutecznością w odzyskiwaniu spóźnionych płatności.
Masz zaległe należności? Sprawdź bez zobowiązań, jak działa usługa inkaso firmy TIMOCOM i skorzystaj z kalkulatora opłat, by wyliczyć koszty.